loading

Indlæggene vil omfatte nyheder fra KATAPULT reklame, sjove og kreative inputs, inspiration, hvad vi arbejder med og hvordan, og vores holdninger til faglige emner …

Design af årsrapport

Signalværdien i en årsrapport er et særdeles vigtigt element, når en virksomhed skal kommunikere med sine mange interessenter. Den sender et bestemt signal om, hvordan virksomheden ønsker at blive opfattet hos fx medarbejdere, kunder, investorer, banker og andre samarbejdspartnere. Årsrapporten er en ganske særlig genre i virksomhedens kommunikation over for omverdenen. På den ene side skal […]

Re-design af dit grafiske udtryk

Vi lever i en tid, hvor alt er muligt. Alt er tilgængeligt. Og alt er transparent og synligt for den undrende omverden. De digitale medier skubber til udviklingen, ikke mindst de sociale af slagsen. For mange virksomheder, organisationer og enkeltpersoner giver udviklingen nye muligheder i markedet. Men temmelig tit halter det grafiske design bagefter. Det […]

Samarbejde med Læger uden Grænser

Læger uden Grænser er en privat, international, humanitær organisation, der yder medicinsk nødhjælp til ofre for konflikter og katastrofer i hele verden.

Nyt kontor

Som selvstændig er der ikke mange julegaver fra chefen – og dog! Jeg har lige skrevet under på en kontrakt med Grisk Århus, som er et kontor fælleskab der flytter i nye lokaler på Klosterport i Århus C., hvilket jeg ser som en super fed julegave! 🙂 Denne beslutning med nyt kontorlokale, kombineret med min […]

Historien bag fire kendte logoer

Som skrevet om i et tidligere indlæg om logodesign, så er det utroligt vigtigt at have et unikt logo. Logoet er firmaets ansigt udadtil, og skal derfor afspejle kvaliteten af virksomhedens produkter eller ydelser. Denne artikel er et rigtig godt eksempel på, hvordan et logo kan adskille sig, og hvordan det hele tiden tilpasses tidens trend […]

Vinyl er tilbage på hitlisten

Det varmer mit nørdede hjerte, når jeg ser en nyhed om at vinylsalget i Danmark stiger så meget, at der ligefrem kommer en hitliste ud af det, igen … 🙂 Link til artiklen på DR’s website Selve hitlisten kan se her     Mens MEW’s seneste vinyludgivelse er sat på, og en kop friskbrygget espresso […]

The Paper Book – valg af papir …

Jeg har i dag været til et event på LYNfabrikken i Århus, der handlede om papirtyper … Udover en lækker morgenmad, var der en præsentation af Antalis’ nye bibel indenfor kreativt papirvalg – The Paper Book. Antalis er blandt de største leverandører indenfor papir og karton, og The Paper Book er virkelig en spændende og […]

Right Here – Right Now

Stemningen skal være i top, når der skal skabes det perfekte. En go’ vinyl på afspilleren, en friskbrygget kop espresso, og så i trance 🙂 I øjeblikket arbejder ‘The Great Left’ på en ekstra opgave til Teknisk Gymnasium i Sisimiut, Grønland. Ud fra tidligere lavede mapper til Pædagogisk Setup (beskrivelser af organisationen, førstehjælp, studieretninger, vejledninger mm.), arbejder […]

Investeria ApS logodesign

Investeria er en virksomhed, der finder bæredygtige virksomheder til investorer. Investorerne skal tjene penge på at handle med aktier og obligationer; men samtidig skal de vide, hvilke bæredygtige virksomheder, der er at investere i … KATAPULT reklame har lavet logodesign til denne spændende virksomhed, og har skabt et passende logo til netop deres målgruppe. Anne […]

9 GODE WEBRÅD

Skal du i gang med et nyt, eller opdatering af eksisterende website, så har vi her lavet 9 gode råd:   1. GØR ET GODT FØRSTE INDTRYK Potentielle kunder besøger dig som regel på nettet, før de besøger dig i den virkelige verden. Derfor er det vigtigt, at websitet tegner et klart og tydeligt portræt af […]

Registreret varemærke – hvorfor, og hvilke overvejelser?

Vi har valgt at få registreret KATAPULT reklame som et varemærke, da vi er super tilfredse med navnet og dets signalværdi … Ved at få registreret sit varemærke ser vi nogle klare fordele: Muligheden for at bevise, at det er dit mærke, og at du har eneretten over det. At have eneret betyder også, at […]

At gen-skabe din egen identitet

Kampen om opmærksomhed har aldrig været større, og et logo og hele det visuelle udtryk bliver afkodet på ganske få sekunder. Det stiller store krav om et stærkt grafisk design, der skærer gennem mediestøjen og skaber stopværdi.   Der er mange følelser på spil, når der skal ændres logo, visuel identitet eller måske ligefrem firmanavnet. […]