27. oktober 2015
Registreret varemærke – hvorfor, og hvilke overvejelser?
Vi har valgt at få registreret KATAPULT reklame som et varemærke, da vi er super tilfredse med navnet og dets signalværdi …
Ved at få registreret sit varemærke ser vi nogle klare fordele:
- Muligheden for at bevise, at det er dit mærke, og at du har eneretten over det.
- At have eneret betyder også, at du forhindrer andre i at bruge et identisk eller lignende varemærke.
- Det beskytter værdien af dit brand, og forstærker jeres genkendelighed og position på markedet.
- Det forhindrer forfalskning og svig.
- Ved evt. salg af din din idé, eller produkt, vil du stå langt bedre.
Fra Patent- og Varemærkestyrelsen:
Varemærket er kernen i den måde, forbrugeren kender og genkender din virksomhed. Værdien af mærket afhænger derfor også af, at du beskytter mærket, så andre – især dine konkurrenter – ikke bruger et identisk eller lignende varemærke for de samme produkter og serviceydelser, og dermed gør forbrugerne forvirrede.
Når der skal registreres et varemærke, så er der tre varianter:
Nationalt varemærke, som vi har gjort:
Gælder i Danmark, og registreres hos Patent- og Varemærkestyrelsen, og koster et gebyr på omkring kr. 2.500,00 dkr.
EU varemærke:
Gælder i EU, og registreres gennem varemærkeorganisationen OHIM, og koster et gebyr på omkring kr. 7.000,00 dkr.
Internationalt varemærke:
Gælder i de lande, registreringen skal omfatte, og registreres gennem varemærkeorganisationen WIPO, og koster et gebyr på omkring kr. 5.500,00 dkr. + et ekstra gebyr for hvert land.
Læs mere om at registrere sit varemærke her …
Skriv en besked